divendres, 3 de desembre del 2010

Què podem fer per incorporar les TIC a l'aula?

1. Un notebook per a cada professor: Si volem impactar en els aprenentatges dels nens, els professors han de saber utilitzar pedagògicament els recursos. Això requereix que es faci servir permanentment i de forma continuada, que generi una real apropiació tecnològica, millorant les competències TIC docents.






2. Formació docent entre pares: Els professors valoren els processos de formació quan aquests són externs a l'estableciment educacional, pero encara més quan són realitzats pels seus propis pares, doncs comparteixen condicions de base de dades per la realitat dels estableiments educacionals on es fan, cosa que permet generar una major apropiació, millorant la transferència a l'aula.





3. Materials digitals per utilitzar a l'aula: Els materials digitals que tinguin relació amb els plans i programes d'estudi, faciliten el treball del professor a l'aula, optimitzen el temps de preparació de material i mijoren el clima a l'aula. Aquests materi
als han de tenir elements de interactivitat que permetin que el professor pugui fer partícep els estudiants, fent que la relació professor-alumne vagi a professor-tecnologia-alumne.






4. Habilitació d'aules tecnològiques: Les aules han de tenir condicions bàsiques de: carga elèctrica, connectivitat a Internet, un moble pel notebook i en el possible un data show.









5. Internet a l'aula: A l'incorporar tecnologies digitals en el procès educatiu, és recomenable acompanyar el programa amb accès d'Internet des de l'aula.
El fet de tenir Internet obre mons als estudiants, sobretot a escoles d'alta vulnerabilitat.





6. Model 1:1 dins i fora de l'estableiment educacional: Permetre que els ordinadors siguin dels nens, és a dir, que se'ls puguin emportar a casa. Això genera una familiarització, més responsabilitat i motivació que impacta positivament al seu procès d'aprenentatge. Es recomana una apropiació no només de l'ordinador per part de l'alumne, sinò que, també en el cas de que s'entregui un laptop per professor.




7. Jocs de rol en línia com laboratoris d'aprenentatge: El jocs de rol en línia i, sobretot World of Warcraft, amb el que s'han desenvolupat experiències educatives, permeten fer més fortes habitilats socials de lideratge, comunicació efectiva i treball en equip. El seu ús resulta motivador per estudiants i professors, doncs es transforma en un espai de comunicació intergeneracional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada